Vanliga frågor & svar

BETALNING

Du kan välja att betala med bank- eller kreditkort eller genom faktura (administreras via Klarna och gäller endast leveranser i Sverige, Tyskland, Norge, Danmark och Finland). I övriga länder hanteras våra kortbetalningar av Adyen. Denzel of Sweden hanterar inte själv några bank- eller kreditkortsnummer.

BETALNING MED KORT

Betala med ditt bank- eller kreditkort säkert över nätet. Dina kortuppgifter skickas direkt till din bank och kan inte läsas eller kommas åt av någon annan än din bank. För det fall att ingen betalning mottagits efter att du skickat din order så kan den dock automatisk komma att avbeställas.

BETALNING MOT FAKTURA

När du väljer att betala via faktura kan du välja att betala såväl på dagen för beställningen som senare (upp till 14 dagar från datum för beställning). Det är viktigt att du är skriven på den adress som du önskar leverans till. Du har också möjlighet att dela upp din betalning. Allt görs i samarbete med Klarna.

Det är viktigt att du som kund noga undersöker varan när du tagit emot den. Om din vara skadats under transport måste du rapportera detta så snart som möjligt till transportören. Detta gäller oavsett om det rör sig om en synlig skada eller inte. Om du efter mottagande av varan upptäcker att den är skadad eller inte motsvarar den vara du beställde så ska du kontakta oss inom 30 dagar.

Eventuella klagomål ska göras till Denzel of Swedens kundtjänst och via vårt kontaktformulär på denna websida. Vänligen förse oss med ditt ordernummer och anledningen till ditt klagomål så kommer vi att återkomma till dig inom kort med instruktioner hur du ska gå till väga för återlämning av varan.

Felaktiga produkter som återlämnas till Denzel of Sweden ska alltjämt behandlas varsamt och som om de var felfria. När det gäller samtliga returer är det av stor vikt att produkten är förpackad så att den inte kan skadas under transporten. För det fall att en återlämnad produkt inte har några fel kommer Denzel of Sweden ta ut en avgift om 150 SEK i transportkostnad. Om en vara ska bytas ut så görs detta mot en vara av motsvarande modell. Om en viss produkt inte finns längre har kunden istället rätt till återbetalning.

Du har rätt att avbeställa en order och lämna tillbaka varor genom att kontakta Denzel of Swedens kundtjänst eller genom att använda kontaktformuläret på Denzel of Swedens websida inom 30 dagar från att du fått varorna. Detta är dock under förutsättning att varorna inte packats upp och är i samma skick som när du fick dem ( Skyddsplasten skall sitta kvar på glaset, samt på spännet på meshklockorna ). 

För det fall du som kund upplever att leveransen av en vara är så pass försenad att du inte längre vill genomföra köpet är det på ditt ansvar att göra en avbeställning. För det fall försändelsen redan har skickats måste du ta emot beställningen. En avbeställning är inte giltig förrän du har fått en bekräftelse antingen via mail eller telefon av Denzel of Sweden. Om en produkt inte längre säljs har Denzel of Sweden rätten att avbeställa köpet och göra en återbetalning. Denzel of Sweden kommer att underrätta kunden om en returvara eller om motsvarande produkter finns tillgängliga.

Leveranser görs i samarbete med DHL och svenska posten.

När din beställning har lagts, behandlas den av lagret följande arbetsdag. Därefter hämtas, packas och skickas den.

Inom Europa bör du få din beställning inom 3-5 dagar efter detta (5-8 dagar utanför Europa). Paket transporteras inte under helger och lokala helgdagar.

Vänligen observera att uppskattad leveranstid (3-5 dagar) är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på yttre faktorer utanför Denzel of Sweden och dess budfirmas kontroll.

Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel, tullförseningar etc

Privata kunder har rätt att returnera en beställning inom 30 dagar från att de mottagit den. Denna rätt gäller dock under förutsättning att produkten och dess förpackning är i oförändrat skick. Om kunder utnyttjar sin rätt att skicka tillbaka sin order ska de kontakta Denzel of Sweden för att få en adress att skicka varorna till. Kostnaderna för att skicka tillbaka produkterna betalas av kunden. Om en försändelse skadas under transport till kunden, så ska Denzel of Sweden kontaktas inom 7 dagar från att kunden mottagit försändelsen. Vid ej uthämtad vara debiteras kund med 150 sek i transportkostnad

Kontakta oss